Gyakran Ismételt Kérdések

Gyakran Ismételt Kérdések

Ebben a részben össze szedtük a legfontosabb kérdéseket amik felmerülhetnek benned ha külföldi oldalról vásárolsz. Mielőtt üzenetet küldesz nekünk azelőtt nézd át az alábbi kérdés-válasz részt hátha ott megtalálod a választ.

Amennyiben olyan kérdésed van amire itt nem kaptál választ abban az esetben az info@tutiarak.hu emailcímre küldhetsz nekünk üzenetet!

Leggyakrabban ismételt kérdések:

A válasz a kérdésedre egyértelműen IGEN! Ugyanis a tévhitekkel ellentétben az online fizetés semmiben sem más, mint, amikor bemész a boltba és a kosaradba összehalászott termékeket a pénztárnál kifizeted. Ott is 3 szereplős a folyamat, mert vagy Te (mint vevő), van a pénztáros és van a kettőtök között álló fizetésfeldolgozó rendszer. A kártyád adatait ez a rendszer dolgozza fel, így ahogyan a pénztáros vagy az adott bolt nem fér az adataidhoz, úgy online vásárlásod alkalmával sem kerül az Aliexpress-en, az Amazon-on vagy az Ebay-en értkékesítő birtokába egyetlen adatod sem.

Általában bármely dombornyomott bankkártya alkalmas az online fizetésre, esetünkben a Mastercard és a Visa kártyák az elfogadottak. Amennyiben Maestro bankkártyád van, annak cseréjét könnyen és gyorsan intézheted a bankodnál.

Jellemzően senki sem gondol rá, de a csomagbontásnak is megvan a maga módja. Érdemes bizonyos elővigyázatossági lépéseket megtenni a későbbi problémák elkerülése, avagy könnyebb megoldása végett.

Ha van rá lehetőségünk vegyük fel videóra a csomagbontást és első bekapcsolást, így könnyen bizonyíthatjuk, ha valami probléma  van a termékkel a megérkezésekor.

Visszakapom a pénzem, ha valami gond van a termékkel?

A válasz, igen. Minden kínai eladó és webshop egy meghatározott időintervallumig vállalja, hogy visszaadja a pénzt, ha problémás a termék. A PayPal a vásárlástól számított 180 napig garantáltan visszatéríti a kívánt összeget, akkor is, ha az eladó vagy webshop ezt a kérést megtagadja valami indok okán.

Milyen esetben kérhetem vissza a pénzem?

Abban az esetben, ha

  • a termék hibásan érkezik
  • visszatérítési időn belül magától elromlik
  • a megadott maximális szállítási idő alatt nem érkezik meg
  • nem a kívánt terméket szállítják le.

 

Mennyi időm van jelezni a problémát és visszakérni a pénzt?

  • A webshopoknál meg van adva egy időtartam, amin belül pénzvisszafizetést vállalnak.
  • Ebay-en általában ki van írva az Estimated time of delivery, azaz a várható megérkezés időpontja fül alatt.
  • Ha nincs kiírva, akkor a vásárlás napjától számítva 30 nap van az eBay felé jelezni a problémát.
  • Ha lejárt az eladó/webshop által biztosított időkeretből, még mindig ott a PayPal, mely 180 napig lehetőséget biztosít.

Mi az a PayPal?

A PayPal nem más, mint egy meglévő banki infrastruktúrára épülő internetes fizetési rendszer, ami lehetővé teszi az internetes bolt üzemeltetőknek az egyszerű és biztonságos pénzfogadást, valamint a felhasználóknak az egyszerű fizetést. Webshop üzemeltetőként azért éri meg használni, mert pofonegyszerűen fel lehet állítani egy fizetési rendszert, ami még számlázni is képes. Felhasználói oldalról előny, hogy a vásárlás nem jár extra költséggel, és a tranzakciók visszavonhatóak.

A PayPal számla előnyei

✔ biztonságos – nem kell kiadni minden fizetésnél a bankkártya adatait

✔ megbízható – képes visszaadni a pénz 100%-át, ha probléma lenne a rendelésnél

✔ költségkímélő – nincs tranzakciós költség

 

Hogyan legyen PayPal számlád?

  1. Regisztálj – https://www.paypal.com/hu/webapps/mpp/merchant
  2. Add meg a paramétereidet – név, email cím, neme –
  3. Találj egy biztonságos jelszót
  4. Aktiváld a regisztrációt az email címeden
  5. Fiók saját képre formálása – lakcím, telefonszám, stb. –
  6. Igazold dokumentumokkal
  7. Adj meg egy kártyát, avagy bankszámlát a fiókhoz
  8. Érvényesítsd a hozzáadott kártyát
  9. Add meg az érvényesítő kódot – bank felhívása, netbank-
  10. Élvezd a PayPal nyújtotta szolgáltatásokat

 

Vásárlás

A PayPal fizetési mód kiválasztása után a bolt átirányít a  PayPal fizető felületére, ahol be kell jelentkezni a tranzakció jóváhagyásához. Ha a PayPal fiókban nincs elég összeg, akkor a rendszer a társított bankkártyáról veszi le a pénzt, ha pedig van valamennyi, de nem elég, akkor választható az az opciót, hogy a számlán lévő pénz felhasználásával történjen a kifizetés, a fennmaradó részt pedig kártyáról vonja le.

Pénz visszakérés

Probléma esetén, a ’Resolution center’ menüben jelenthető az eset. A tranzakció jelentésénél első körben ki kell választani, hogy nem engedélyezett tranzakcióról van szó -más által történő vásárlás – vagy termékkel kapcsolatos tranzakciós probléma. A termékkel kapcsolatos bejelentés működésének módja, a tranzakció azonosító megadása, majd ezt követően a rendszer az eladónak jelenti, hogy probléma adódott a termékkel kapcsolatban. Ekkor 20 nap türelmi idő áll rendelkezésére az a webshopot üzemeltetőnek, hogy megoldja a fennálló ügyet. 20 nap letelte után, ha nincs nyilatkozat a probléma megoldásával kapcsolatban, akkor a rendszer lezárja az esetet. Azonban van lehetőség 7 nappal a hiba rögzítését követően, az eladó által kínált megoldást elutasítva, a pénz visszaigénylésre. Így az kívánt összeget 30 napon belül visszautalják.

Mikor kell áfát fizetni és mikor vámot?

Az internetes kereskedelemmel kapcsolatban a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egy külön tájékoztató kiadványt állított össze, amelyben a legfontosabb tudnivalókat összesíti. https://www.nav.gov.hu/nav/kiadvanyok/internetes_vasarlas

A külföldi webáruházból rendelt áruk esetén nem árt ismerni az adó- és vámjogszabályokat, az esetlegesen fizetendő vámokat és egyéb közterheket. Fontos továbbá figyelemmel kísérni azt is, hogy az árut az Európai Unió területéről vagy unión kívüli országból szállítják-e.

Az interneten rendelt termékek 22 euró értékig vámmentesek, ekkor a megrendelőnek a termék árát és az esetleges szállítási költséget kell megfizetnie, 22-150 euró között vámmentes a megrendelt áru – kivéve, ha alkoholtartalmú termékről, parfümökről és kölnivizekről, illetve dohány vagy dohánytermékekről van szó -, de áfát kell fizetni rá, 150 euró felett pedig vám- is és áfa kötelezettség is van.

Azaz, az EU-n belüli rendeléseknél se áfát, se vámot nem kell fizetni, erre vannak az EU raktárak. Ha a rendélés innen indul, akkor a termék árában már minden benne foglaltatik, így nem fogják megállítani a vámon. Ha harmadik országból (Európai Unión kívülről) érkezik a csomag, a jelenleg hatályos jogszabály szerint 22 eurós értékhatár (kb. 6.500 Ft) felett köteles 27% áfát fizetni a csomagra, amit a teljes fizetett végösszegre számolnak rá, tehát a postázási költség is benne van.

Továbbá a telefonok és táblagépek termékkategóriájukból adódóan vámmentesek, tehát ezeket semmilyen körülmények között nem terheli vám, csak áfa.

Tuti Árak © | 2018